Foder för BCI boa

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

5
1
amandasv00:
Hej, jag skaffade mig för 7 månader sedan en BCI boa, juvelin. Min första boa dessutom. Hon har matvägrat en del men är nu igång och äter regelbundet. Min tanke var att jag så småningom ska kläcka upp egna kycklingar och mata henne med det då jag gärna drar ner på kostnades pch föredrar att veta vart mina foderdjur kommer ifrån. Hon äter just nu möss. Hur stor behöver tror ni att hon behöver vara för att jag ska kunna börja mata henne med kycklingar? Tacksam för svar :)   

28
50
Scarletmajesty:
Nykläckta kycklingar är ju inte himla mycket större än möss, men det beror väl lite på vilken ras av kyckling du skaffar också. Ormar tar ju oftast större byten än man tror.

5
1
amandasv00:
Scarletmajesty skrev:
Nykläckta kycklingar är ju inte himla mycket större än möss, men det beror väl lite på vilken ras av kyckling du skaffar också. Ormar tar ju oftast större byten än man tror.

Jag tänkte kycklingar från dvärghönor. Än så länge äter hon medelstora möss. Tack för svaret, jag avvaktar ett tag till och ser hur jag gör sedan :) 

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:
Den tar garanterat kycklingar i dagsläget, storleksmässigt. Dom tar större än man tror

5
1
amandasv00:
Jonas_ skrev:
Den tar garanterat kycklingar i dagsläget, storleksmässigt. Dom tar större än man tror

Tack för svaret. Då vet jag bättre :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild