Akut Hjälp

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

24
6
Hampus98:

24
6
Hampus98:
Hampus98 skrev:

Hjälp min orm tappade svanstippen ca 5mm ramlade av utav gammalt öms, försökte lägga den i jummet vatten för att jg såg att de va gammalt öms kvar snälla hjälp vad ska jag göra. Började komma lite blod efteråt snälla vad kan jag göra har det hänt er?

100
165
AllanRiis:
ball-pythons.net/forums/showthread.php?233600-Tail-Injury

ball-pythons.net/forums/showthread.php?235511-Injury-on-tail-tip

ball-pythons.net/forums/showthread.php?226189-Damaged-tip-of-tail-!

animals.mom.me/snakes-that-can-reconnect-the-body-back-together-7674744.html

www.quora.com/If-the-snake-is-cut-from-its-tail-can-it-be-alive-or-will-it-die-because-of-bleeding

Rengör om nödvändigt svansstubben med klorhexidin

Var noga med att hålla orman på papper så att bakterieinfektion inte kommer från bottenunderlaget

Annars kontakta en veterinär

Mvh
Allan

24
6
Hampus98:
AllanRiis skrev:

www.quora.com/If-the-snake-is-cut-from-its-tail-can-it-be-alive-or-will-it-die-because-of-bleeding

Var noga med att hålla orman på papper så att bakterieinfektion inte kommer från bottenunderlaget

Mvh
Allan

okej tack så mycket för din tid

24
6
Hampus98:
AllanRiis skrev:

ball-pythons.net/forums/showthread.php?226189-Damaged-tip-of-tail-!

Mvh
Allan

Hej igen förlåt ifall att jag stör, jag har nu lagt ormen i ett annat terrarium med papper som bottenmaterial, ett temporärt terrarium sålänge, har använt klorhexidin på bomull och försökt försiktigt torka av på svanstippen, tänkte kolla bara på ett ungefärligt hur länge tycker du jag ska ha henne i det terrariumet med papper i? Tänkte även försöka lägga henne i ljummet vatten för det ser fortfarande strypt ut enligt mig tänkte bifoga en bild här under 

24
6
Hampus98:
Hampus98 skrev:

Hej igen förlåt ifall att jag stör, jag har nu lagt ormen i ett annat terrarium med papper som bottenmaterial, ett temporärt terrarium sålänge, har använt klorhexidin på bomull och försökt försiktigt torka av på svanstippen, tänkte kolla bara på ett ungefärligt hur länge tycker du jag ska ha henne i det terrariumet med papper i? Tänkte även försöka lägga henne i ljummet vatten för det ser fortfarande strypt ut enligt mig tänkte bifoga en bild här under 

100
165
AllanRiis:
Du borde hålla henne på papper i minst 14 dagar, och använd klorhexidin i minst 3-4 dagar, en gång om dagen
ta det lugnt,, hon kommer att ha det bra igen.
Du ska inte bada henne,det förhindrar såret från att läka
Det kan blöda lite de första gångerna hon ömsa.

Mvh
Allan

24
6
Hampus98:
AllanRiis skrev:
Du borde hålla henne på papper i minst 14 dagar, och använd klorhexidin i minst 3-4 dagar, en gång om dagen
ta det lugnt,, hon kommer att ha det bra igen.
Du ska inte bada henne,det förhindrar såret från att läka
Det kan blöda lite de första gångerna hon ömsa.

Mvh
Allan

Okej tack så otroligt mycket för hjälpen hoppas på det bästa
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild