Min leopard gecko äter inte

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
0
Karlsson777:
Hej
Som sagt så äter inte min leopard gecko. Vi erbjuder mjölmask,  syrsor och kackerlackor. På snart två månader så har hon ätit tre mjölmaskar.  Jag har matat både från handen och släppt lös i terrariet  
Jag börjar bli riktigt orolig. Har ni några tips på hur jag ska göra? 

Medlem i GHF
3149
1761
EmanuelKarl:
Karlsson777 skrev:
Hej
Som sagt så äter inte min leopard gecko. Vi erbjuder mjölmask,  syrsor och kackerlackor. På snart två månader så har hon ätit tre mjölmaskar.  Jag har matat både från handen och släppt lös i terrariet  
Jag börjar bli riktigt orolig. Har ni några tips på hur jag ska göra? 

www.youtube.com/watch?v=w2wd3nc7aUE&t
Hur varmt är det i ett så högt terrarium (antar att du har värmematta under)?
Är svansen stor och rund eller smal?
Är du säker på att den inte äter insekterna du släpper lös i terrariet? Jag skulle mata med pincett och ha en skål (ser att du redan har en), de flesta insekter gräver bara ner sig eller lägger sig och trycker någonstans. 
Vissa leopardgeckos kanbestämma sig för att sluta äta en viss insekt den ätit hela livet helt plötsligt, och ändra sig.
Vad ger du för vitaminer och kalk osv på? Vissa vägrar äta kalkade insekter, men om du "svälter dom" (sålägde det inte blir farligt för dom) tills dom blir hungriga och inte har något val än att äta de kalkade insekterna.

Lite off topic med iallafall: Släng in mer inredning i terrariet, det är väldigt öppet med bara några utspridda gömställen osv, In med der och någon typ "stock" som den kan klättra på skulle inte vara så dumt. Ett tips är att bara ta frigolit, skära och forma hur du vill, måla med husfix och lite färgpigment (inga onaturliga färger alltså undvik blått, grönt osv). 

3
0
Karlsson777:
Hej
Temperaturen ligger mellan 23 och 33 grader. 
Jag har blivit ganska säker på nu, att hon är i dvala. Hon är väldigt stillsam. Ligger mest och sover.
Men svansen är fortfarande tjock och fin. 

Nu har hon lite mer inredning också. En "korkstock" och lte växtlighet. 

Tack för hjälpen.
Mattias

3
0
Karlsson777:
Hon äter fortfarande inte men den här veckan har hon varit lite aktiv. Hon har börjat gräva. Kanske är hon dräktig? :D 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild