Hur hittar jag vad som säljs?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

4
1
Silas:
Alt efter hvad du søger så er det altid en god idé at preorder dine dyr til Hamm. Selvom du kan finde mange spændende dyr så er 80% af dem der står på bordene de vanlige morph-crazy arter. Der bliver solgt virkelig mange dyr som er medbragt men ikke fremvist. Som andre skriver så er Terraristik.com virkelig god. 
Rigtig god tur! Det er altid besøget værd :-)

6
0
Fridafrida:
Silas skrev:
Alt efter hvad du søger så er det altid en god idé at preorder dine dyr til Hamm. Selvom du kan finde mange spændende dyr så er 80% af dem der står på bordene de vanlige morph-crazy arter. Der bliver solgt virkelig mange dyr som er medbragt men ikke fremvist. Som andre skriver så er Terraristik.com virkelig god. 
Rigtig god tur! Det er altid besøget værd :-)


Tack! När jag är inne på terraristik.com så hittar jag till köp och säljsidan. Är det där man kan söka/köpa djur? Eller finns det specifika säljsidor för varje mässa? Det hittar jag inte i så fall :)

5116
3883
Tropfrog:
Fridafrida skrev:


Tack! När jag är inne på terraristik.com så hittar jag till köp och säljsidan. Är det där man kan söka/köpa djur? Eller finns det specifika säljsidor för varje mässa? Det hittar jag inte i så fall :)


Det är djur som säljarna kan med sig till mässan om de bokas innan.  Om det är nästa eller nästa igen beror helt på köparen. Som föregående talare skrev så säljs de flesta lite mer udda sakerna inte via något företag som har bord på mässan. Därför tas inte heller djuren med dit om de inte är sålda.

Mvh
Magnus 

Medlem i SkHF
991
1111
NellyNiklas:

Fridafrida skrev:


Tack! När jag är inne på terraristik.com så hittar jag till köp och säljsidan. Är det där man kan söka/köpa djur? Eller finns det specifika säljsidor för varje mässa? Det hittar jag inte i så fall :)


Klicka på något av djuren, den grupp som är av intresse.

Sök i sökfältet, lämpligtvis med vetenskapliga namnet på arten.

Kontakta säljaren och ställ dina frågor och vilka mässor ni kan träffas etc. 

Terraristika sidan är inte bunden till någon specifik mässa eller plats. Det går att boka och anordna träff vid houtenmässorna mfl. Dock är mässorna i Hamm den stora mötespunkten.

Mvh
Niklas


4
1
Silas:
Fridafrida skrev:


Tack! När jag är inne på terraristik.com så hittar jag till köp och säljsidan. Är det där man kan söka/köpa djur? Eller finns det specifika säljsidor för varje mässa? Det hittar jag inte i så fall :)


Som de andre skriver så er Terraristik.com bare en salgsside og ikke noget der er tilknyttet Hamm. Men langt de fleste vil kunne overlevere dyrene til dig på Hamm messen. På terraristik.com kan du også lave en annonce med det du søger - her skal du bare være ekstra opmærksom på scammers. Det bedste er at finde dyr der er sat til salg.
Husk altid at sikre dig at de dyr du køber rent faktisk eksisterer og at betalingen sker på en sporbar legitim måde. Opdrætserklæring og lovlighed skal du også være meget opmærksom på - der er mange ulovligt importerede dyr til salg.

Medlem i GHF
45
35
Baboon:
You can do it! Jag tror på dig. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild